Wednesday, May 4, 2011

Mahemajandus

Neljanda kuu postituse kommentaarides kajastub link ühe pere blogile, kus on võetud vastu otsus elada mahedalt. Olen nüüd seda blogi lugenud ja see on väga väga hea ja paneb mind äärmiselt palju mõtlema kõige selle üle, mis ma ise söön ja teen. Eriti Patriku allergia valguses.
Loomulikult mina nii tubli ei ole, et päris mahedaks emaks hakkaksin, aga teatavaid nõuandeid võtan väga tõsiselt. Eriti sealseid postitusi naatriumglutamaadist ja aspartaamist. Tõsiselt läks isu üle süüa vorsti, pelmeene, frikadelle, juua igatsugu karastus- ja pudeli mahlajooke, närida orbitit, kummikomme jne.  Peale selle blogi lugemist hakkasin veelgi enam hindama Roosa ja Taadi pingutusi aiamaal (moosid, mahlad), emme boršisuppi. Eriti palju rohkem hakkasin armastama aga oma ämma ja äia (juurviljad, puuviljad, marjad, kompotid, moosid, mahlad, konservid, liha, sink jne).
Hetkel on meil keldriõunad otsas ja söön poeõuna. Mahemarketisse jõudnud veel ei ole ja õunad pärinevad teadmata maalt ehk Selverist. Õunad enne pesen ja koorin ja ikka ei julge hammustada. Mõni hommik lausa keedan õuna enne igaksjuhuks enne söömist läbi.
Söögi teemast peaks ära vahetama kindlasti järgnevad tooted:

  • Ei mingeid vorste ja poe sinke. Sinki saab ju osta ka turult! Samuti tuleks loobuda pool fabrikaatidest nagu pelmeenid, frikadellid, marinaadis lihad, puljongikuubikud. Võimalusel tuleks need tooted ise teha. Samuti peaks välja vahetama poe turu vastu. Turult saab osta kindlasti paremaid liha ja kalatooteid ja kohupiima ja juustu.
  • Ka leiba võiks ise teha, aga nii tubli ma ei ole. Seetõttu lihtsalt tuleb jälgida, mis leiba osta. Saia ja valgejahu tooteid me nagunii eriti ei tarbi. Isegi makaronid on meil täistera omad (millest ma hetkel ka paastun) või siis riisinuudlid. Samuti tuleks nüüd välja vahetada valge riis pruuni vastu ja siis olekski juba omadega mäel.
  • Kommid ja maiustused tuleks aga ÜLDSE ÜLDSE ÜLDSE ära jätta (mida ma ka tegelikult teinud ju olen). Kui magusa isu tuleb peale tuleb teha kooki või süüa moosi. Praegu ma nii teengi. Vahest läheb õhtuga pool purki mu piiritusse kõhtu. Igatahes leian, et see on tervislikum kui šokolaadi nosida.
  • Kodukeemia on aga rubriik, mis teeb ikka peavalu. Täna kasutasin kahte pihustatavat mürki: pesin puhtaks kamina ukse (väga kõva keemia) ja Patrik oli minust vaid meetri-pooleteise kaugusel ning pesin puhtaks magamistoa peeglid. Selle pihusti on aga veelgi laiahaardelisem ja siis nõustus Patrik teises toas mängima õnneks. Aga mürk oli magamistoas veel tükk aega tunda ja nii koera ilm on, et akent ei teinud ka lahti. 
  • Hambapasta on meil Rocks, mis pole päris mahe, kuid pole ka Colgate. Pesupulber on Minirisk. Jällegi pole looduslik, aga vähemalt mitte nii keemiline ehk. Nõudepesuvahend on Neutral, kuid see tuleks Sodasani vastu vahetada. 
Mõtlemist igatahes on palju, et kuidas toituda ja kuidas oma kodu puhas hoida. Ma kardan, et hakkan pikkamööda sinna mahe poole siiski triivima.

No comments:

Post a Comment