Tuesday, August 30, 2011

Restoran Kadriorus

Pühapäeval sadas vihma ja kuna mu küdi oli eelmisel õhtul mänginud tähetarka ja üritanud pudelipõhja läbi taevast uurida, siis pühapäevaseks tegevuseks ei valinudki me seekord batuudikeskust või Oleviste kiriku torni, vaid otsustasime, et kunst on rahvale ja läheme Kummu. Mul oligi eelmine kord Eesti kunsti osa pooleli jäänud ja võtsime siis suuna Kadriorgu. Patrikul oli uneaeg. Panime ta Kumus kärru ja lootsin, et esimesed renessanssi saalid uinutavad teda, kuid selgus, et see mees naudib kunsti sama palju kui mina ja ta ei jäänudki magama. Eriti meeldisid talle pead, millest mina eriti ei pea.

Lõpuks väsis Patrik, siis küdi ja E. Kõiki neid valdas ka nälg ja nii me seadsime oma sammud otsimaks restorani Kadriorg. Kõndisime mäest alla, ja luige tiigi vastas vaatas meile otsa silt "Restoran-kohvik Kadriorg". Patrik suikus sellises kahtlases poolune faasis. Palusin E'l tellida endale supp ja tee ja jäin välja last kärutama. Loomulikult aga laps ei jäänud magama, sest ta on meil juba kord selline restorani poiss ja polnudki midagi teha, läksin siis teistele poistele restorani järgi. Restorani sisse astudes tabas mind kohe see paha tunne, et miski on VALE! See tunne alati leiab mingi väljundi ja seekordseks äraandjaks oli õntsat-õntsat muusika. Ei saa olla hea koht, kui sul mängib nurgas tümakas. Ma ei saa üldse öelda, et E'l ei oleks silma selle õige ja vale restorani eristamise osas. Oleme nii mõnigi kord kohvikust tagurpidi välja jalutanud, kuna esmajoones just E jaoks pole lõhn õige või laualina on kahtlane jne. Aga seekord oli vist kunst teinud oma töö ja E silmad olid liiga 1990ndate kahtlast kubismi täis ja ta lihtsalt ei näinud. Ja see restoran tõepoolest ei olnud SEE. Söök oli soolane või piprane ja rasvane, teenindaja oli liiga pimps, nurgas oli telekas, küdi taga istusid neiud, kes teineteist liiga palju ja liiga avalikult silitasid, meie taga istusid neli venelast, kes tellisid endale kohe ära kolm käiku pluss magustoidu, vetsu uks oli lukus ja võtit ma ei julgenud küsida, kuna teenindaja rääkis teises ruumis sõbrannaga ja ma ei söandanud segada.

Mis ma siis sellest loost õppisin: näljastega restorani minekul pead ikka ise enne nina koopasse panema. Nagu ürgajal ikka - enne koopasse naine ja siis, kui naine ellu jääb, siis tulevad mehed järgi. (Näljased mehed võivad lihtsalt vale karu maha lüüa)

Muide, kas siis tõesti ei ole seadust, mis keelustaks kahele restoranile sama nime panemast. Eriti kui nad teineteisele on ümbernurga naabrid. 
Kunst ja söök aga kokku annavad sellise koosluse:
Ma mängisin nende kõrval Patrikuga, Patrik jutustas, laulis ja tagus kõiki oma mänguasju vastu maad aga nemad kuulsid vaid uduselt läbi une Bosh, Bush, Picasso, El Greco, Chirico, ars longa vita brevis est, est, est, vita brevis est.


5 comments:

  1. Mis te nüüd päriselt ka käisite selles "Kadriorus", mis on Poska tänaval Luigetiigi vastas? Poska-Koidula nurga lähedal?

    See on saavutus. Ma ei tea mitte ühtegi inimest, kes seal iial söömas oleks käinud. Ma ise olen sealt lapsega jalutades paar korda kohvi kaasa ostnud. Aga et sinna sööma minna - ee ööökkk!

    Kui käisite teises "Kadriorus", Weizenbergi tänaval, siis sel on oma hädad. Mina näiteks ei salli neid juba sellepärast, et nad ehitasid kõnnitee liiga kinni ja ampsasid ära tüki avalikust ruumist.

    ReplyDelete
  2. Muide - miks ei võiks Kumus, mis on ju tohutu asutus, normaalset söögikohta olla? Praegu on seal AFAIK kitsas ja kuidagi vähehubane kohvik, ja tüütult peene olemisega restoran, kumbki ei kutsu. Aga pmst võiks Kumus ju kunsti vahtimise vahele süüa ka saada. Mitte nagu teie, et "kuna kõht läks tühjaks, tuli kuhugi mujale kaapida".

    Ümberkaudsed norm söögikohad on muidu Nop, Vesivärava kohvik ja siis see prantsuse moodi kohvik Koidula tänaval endise Lydia kohal.

    ReplyDelete
  3. Tead. Meie paraku käisime seal tõepoolest söömas. Väga häbi on. Ja nagu sa aru saad, siis tõesti oligi öäkk. Ma tegelikult mõtlesin ka Vesivärava peale ja kui juba on olemas mingi mõte peas, siis ei tohi sellest lahti lasta. Eks ma õpi oma vigadest, aga sa õpi minu omadest ja ära sinna enam tõesti kunagi mine!
    Ja kumu kommentaari kohta olen ma nõus. See kohvik on nõme seal. Seal on hirm kallis ja hirm aeglane teenindus ja see on veel täis ka alati.

    ReplyDelete
  4. Oih, minu pärast sa ei saanud Vesiväravasse. Sest ma ei saanud sel hetkel telefoni otsas sulle juhiseid anda. Järgmine kord minge sinna, sest seal on üks väheseid kohti Tallinnas - olgu see reklaamiks kõigile su rohketele lugejatele -, kus on olemas päris PAGAR, kes teeb päris TAIGNA päris jahust ja pärmist, mitte ei sega E-rohket Fazeri segu kokku. Müüjatädid ütlesid, et nad otsisid sellist pagarit vist pool aastat, kes oleks nõus ise taigna tegema. Ja seda ehedat maitset on igast mõnusast, magusast, rasvasest või soolasest suutäiest tunda.
    H.

    ReplyDelete
  5. Ja kui nad peaks seal šašlõkki pakkuma, siis teeks nad seda päris ehtsast OIGNAST.

    ReplyDelete