Tuesday, January 26, 2016

Jogurti sallivus

Me oleme tänapäeval kõikide vähemusgruppide osas nii paganama sallivad, et vahel tundub, et enamus on muutunud juba vähemuseks. Pikemat aega vaevab mind frustratsioon - seisan jogurti leti ees ja ei leia ühtegi mõistlikku toodet, mis sisaldaks laktoosi. Mitte, et ma ei salliks laktoositalumatuid, oo, ärgem nüüd mind vihaõhutamise eest risti lööge, lihtsalt ma ei saa aru, miks on nii, et laktoosi taluv inimene peab sööma mustika, maasika või virsiku jogurtit, kuid laktoosi talumatud võivad maiustada muraka, mustsõstra-ingveri, mango, laimi-sidruni, banaani-aaloe ja kõikide nende muude mustmiljoni põnevamaitselise jogurtiga. Isegi maitsestamata jogurtiga on nii, et see alma plass värk (ja muud ka), mis sisaldab laktoosi on kenasti ME-3 ja LGG vaba (häid baktereid asendab laktoos?!), samas kui kõik laktoosivabad maitsestamata jogurtid sisaldavad igatsugu hääd ja paremat faunakultuuri.

No jah, mis mul siis häda neid laktoosivabasid süüa eksole, aga vot ei taha. Kui mu lapsed (ja ma ise) söövad piimatoodetest kõige parema meelega juustu (kust laktoos kääris 12 kuud tagasi välja) ja jogurtit (mis on konstantselt laktoosivaba), siis ma lõpetan ju laktoositalumatute lastega. Lihtsalt selle pärast, et nad ei ole laktoosi kunagi pidanud seedima ja nende kõht ei tea, mis selle asjaga veel peale hakata.

Kuskil peaks ju ometigi olema kaine mõistuse piir ja keegi peaks ju ometigi ütlema meiereidele, et kui 1/4 elanikonnast on hüpolaktaasiaga, siis 3/4 ei pea sellepärast nii nõutu näoga jogurti letti vahtima. Mõelgem kui mõne aasta pärast on kõikidesse jogurtitesse segatud hulgim proteiini, sest 1/4 elanikonnast tahavad olla fit. Närige siis seda!

1 comment: