Tuesday, November 2, 2010

Viimased pingutused tööl

Eelmine nädal otsustas meie maja süs admin, et ta teeb juhtmete ussipesa serveriruumis korda. Korrastamist alustas ta sellest,et tõmbas välja switchi toite juhtme. Tsau-pakaa meie süsteemid! Lihtsamad ja uuemad serverid kolisid küll teise switchi taha, kuid suuremad, vanemad ja tähtsamad ei saanud kolimisega hakkama ja veel järgmisel päeval  pahurdasid ja avaldasid meelt, et neile olla liiga tehtud. Nagu prantslased.

See nädal aga oli Nõmme ja Mustamäe kõrgepinge liini avarii. Mitu alajaama olid maas ja terve Mustamäe ja Nõmme valmistusid küünlavalgel polaarööks. Et seekord mitte süsteeme ärritada otsustasime kultuurselt kõik välja lülitada, enne kui UPS ära lõppeb (ja nagunii selgus ka, et serverid küll on UPSi taga, kuid serveriruumi kont mitte ja juba poole tunni pärast peale katkestust oli serveriruumis tõeline aafrika). Seega pool päeva tegelesime maha võtmisega ja nii pea kui kõik oli korralikult maas tuli elekter tagasi. Siis jahutasime/tuulutasime ja hakkasime taas asju üles upitama. Keegi ikka kõrgemalt poolt muretseb, et mul tööl igav ei oleks.

Minu enda arvuti aga tööl vahepeal otsustab, et ta tahaks lennuk olla. Ma ei saa talle loomulikult pahaks panna, sest mina tahaks suusataja olla ju tegelikult, aga õõvastav on küll kui arvuti hakkab tegema sellist häält, et parem käsi otsib paaniliselt turvavööd ja mõistus ootab kosmosesse sööstu. Mu süs admin muidugi ei taha kuidagi, et ma juhet niisama välja tõmban ja tema ütlebki, et asju peab kultuurselt tegema, kuigi sellisel puhul enam tavaliselt kultuur ei aita. Pealegi mina ju teeengi asju kultuurselt - iga kord enne juhtme välja tõmbamist loen kaks korda issameiet ja alles siis tõmban juhtme välja. Ükskord lugesin tegelikult ka Aapo Ilvest (kuna meil on hp arvutid vürtsistatult Vistaga), aga siis mu arvuti solvus ja tegi järgmine päev kohe uue madalstardi kosmose poole.

ARVUDI

ostse liinast arvudi ma -
vahtne helwett-packard
küsüti mis tiit sa taaga
esiq sääne kakard

a ei tiiki midägist ma
las ta nukan sais
mulle lihtsalt miildüs timä
kõvaketta hais

1 comment:

  1. Aapo ütli õkva õigeste.
    Kas sa seda lugu tead, kuidas sohvoosi kontorisse toodi arvuti ja meie 90 aastane annevanaema oma pinssi kätte ei saanud, sest "tüdrikud vahtse televiisurit ja ütli, et pinss pidi tolle sees olema" aga nad ei leidnud seda sealt üles. Ja kui siis ükskord üles leidsivad, oli pinss ikkagi sahtlis, nagu alati.
    Aga tüdriku oli üteld, et see pole televiisur, vaid arvutt. Vanaema tuli jala meile ja ootas mind mitu tundi koju, oli hirmus pahane, sest ta teadis, et mina sehkendan ka arvuttiga ja teen ilmselt midagi sama mõttetut. Minuga tuli silmast silma sel õhtul rääkida.

    ReplyDelete