Monday, October 4, 2010

Peapesu lapsevanemaks saamisel

Tööl istusime koosolekul, mille teemaks oli väikeste e-õppe laste kasvatamine. Mina kui tulevane sihtrühm olin loomulikult luubi all ning peagi läks jutt sellele, et kuidas küll on nii, et riik hakkab mulle maksma palka (emapalka), kuid mulle töölepingut ja ametijuhendit ei antagi kaasa. Teema on iseenesest vägagi oluline – avastasin see hetk, et tõepoolest õppida saab ju autoremondi lukksepaks, aga emaks ei õpeta mind ju keegi ja vajalikku kirjandust ka keegi ei soovita. Perekooli foorum ei tule arvesse!

Igatahes alates sellest hetkest olen hakanud koguma nö kohustuslikku kirjandust ja tundub, et kui ma lõpuks koju jään, siis muud ei teegi, kui loen ainult, kuidas olla hea lapsevanem. Aga, kui keegi tahab veel targaks saada, siis mu nimekiri on järgmine:

  1. Spock "Teie laps" (laenatud Vormsilt)
  2. Daniel Goleman „Emotsionaalne intelligentsus“ (laenatud A'lt)
  3. Reet Raukas jt "Nüüd ma tulen" (laenatud K&K käest)
  4. Dr. Richard C. Woolfson „Arukas imik"
  5. Susan Quilliam „Lapse kehakeel"
  6. Andrea Clifford-Poston  „Eduka lapsevanema saladused"
  7. Jesper Juul „Sinu tark laps“
  8. Thomas Gordon  „Tark lapsevanem“
  9. Elizabeth Fenwick „Ema ja laps"
Hetkel olen läbi sirvinud Spocki - väga koomiline, aga teatavaid osasid saab ka tõsiselt võtta. Mulle tegelikult meeldivadki seal rohkem need ääremärkused, kuidas USAs on veel kõik halvasti, aga meil Nõukogude liidus enam selliseid ja tolliseid haigusi ei esine.
Samuti on enamik läbi loetud „Emotsionaalsest intelligentsusest“, mis oli äärmiselt kosutav lugemine mitte ainult uuele lapsevanemale, vaid lihtsalt ka mulle kui niisama inimesele.
"Nüüd ma tulen" on loomulikult super. Lühike, ülevaatlik, tabav. Olen hetkel 200nda lehekülje juures, kuid usun, et võtan selle veel algusest peale päris mitu korda läbi. Tõelin pärl. Aitäh K&K. Luban, et tagastan selle, aga hetkel veel naudin. 
Teised raamatud ootavad veel poes/raamatukogus või kellegi teise riiulil järge. Eks nendeni jõuan novembri lõpus.

Nii et postitage julgelt nüüd siia kommentaaridesse mida veel võiks ette võtta või kellel mida jagada on. 

1 comment:

  1. NMT on IMHO ikkagi liiga meditsiini-keskne. Ja mis mõttes "lühike, olen lk 200 juures"?

    Perekooli ei tasu ka karta.

    A üldiselt, raamatuid lugeda on sul aega ka poole aasta pärast. Praegu käi parem teatris ja jõhvikal :)

    ReplyDelete